Skip to main content

Incompany training fysiotherapie

Dit is een training voor fysiotherapeuten die hun patientenzorg naar het volgende niveau willen brengen

Zit je niet altijd op een lijn met jouw patiënt?

Komt jouw uitleg anders over dan dat je hem bedoeld hebt?

Zou je patiënten beter willen leren coachen om ze een duurzame verandering te laten teweegbrengen?

En zou je dit niet alleen voor jezelf maar voor de hele praktijk willen, zodat je hierin het verschil kunt maken?

En... met de juiste communicatievaardigheden neemt de patient tevredenheid aanzienlijk toe. Echter... hoe doe je dat? 

Het accent van de meeste opleidingen binnen de fysiotherapie zijn gericht op ‘hard skills’. Training van spieren, dry-needling en shockwave zijn dit soort vaardigheden.

Waar echter een stuk minder aandacht aan wordt besteed zijn de ‘soft skills’. Een patiënt is veel meer dan alleen de klacht waarvoor hij bij de fysiotherapeut komt. Dus hoe zorg je ervoor dat je als fysiotherapeut aansluiting kunt vinden bij zoveel mogelijk patiënten? Zodat de patiënt zich nog meer gezien en gehoord voelt. Er is steeds meer evidentie dat deze voorwaarden belangrijker zijn dan de fysieke interventie.

Een goede communicatie met de patiënt is daarom essentieel. En hoewel dit bij de meeste fysiotherapeuten al boven gemiddeld is, kunnen ook hierin nog belangrijke stappen gezet worden met simpele vaardigheden en inzichten.

Tijdens de training werken we met verbale communicatie, dus welke taal zet je precies in? En wat herken je bij de patiënt.

En natuurlijk non-verbaal. Hoe zie je kleine veranderingen bij de patiënt en hoe zet je je eigen lichaam in bij het overbrengen van je boodschap?

Naast de communicatie met de patiënt merken de meeste fysiotherapeuten na een training dat zij, naast hun werk, hun nieuwe vaardigheden ook hun privé leven gaan toepassen. Wat zorgt voor meer verbinding en begrip in hun thuissituatie. Hierdoor voelen ze zich niet alleen op werk, maar ook thuis prettiger.

Geen suffe presentatie maar op een leuke, eenvoudige en doeltreffende wijze leren. Een uitgelezen mogelijkheid om aan communicatie en teambuilding te werken. Zo creëer je een sterkere band tussen collega's omdat ze elkaar op meerdere vlakken leren kennen.

  • De training bestaat uit vier dagdelen van 4 uur.
  • KRF punten: 12
  • Inverstering: € 600,- per dagdeel
  • De training wordt incompany gegeven
  • Wens je liever een andere vorm of locatie, dan kunnen we in overleg kijken wat het beste bij jullie situatie past.

Benieuwd hoe jouw praktijk kan groeien?